КРИТЕРІЇ, ПРАВИЛА І ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Управлінська діяльність керівних працівників закладу освіти на сучасному етапі передбачає вирішення низки концептуальних положень, а саме:

· створення умов для переходу від адміністративного стилю управління до громадсько-державного;

· раціональний розподіл роботи між працівниками закладу з урахуванням їх кваліфікації, досвіду та ділових якостей;

· забезпечення оптимальної організації освітнього процесу, який би забезпечував належний рівень освіченості і вихованості випускників та підготовку їх до життя в сучасних умовах;

· визначення найбільш ефективних для керівництва шляхів і форм реалізації стратегічних завдань, які б повною мірою відповідали особливостям роботи закладу та діловим якостям адміністрації, раціональне витрачення часу всіма працівниками закладу;

· правильне і найбільш ефективне використання навчально-матеріальної бази та створення сприятливих умов для її поповнення в сучасних умовах;

· забезпечення високого рівня працездатності всіх учасників освітнього процесу;

· створення здорової творчої атмосфери в педагогічному колективі.

Сучасні положення освітнього менеджменту вимагають від керівника навчального закладу фахових компетенцій:

ü прогнозувати позитивне майбутнє і формувати дух позитивних змін; · забезпечувати відкрите керівництво;

ü вивчати інтереси і потреби місцевої громади й суспільства в цілому, щоб визначати нові цілі і завдання;

ü організовувати роботу колективу на досягнення поставлених цілей;

ü працювати над залученням додаткових ресурсів для якісного досягнення цілей;

ü постійно вчитися і стимулювати до цього членів педагогічного колективу.

Отже, діяльність керівника закладу визначається такими чинниками:

1. рівнем його компетентності;

2. обраною концепцією власної діяльності;

3. рівнем розвитку і спрямованості організаційної культури закладу.

Установити ефективність освітнього процесу, якість створених умов для його проведення, вплив керівника на продуктивність роботи школи неможливо без належної оцінки результатів його діяльності.

Однією з форм контролю діяльності педагогічних працівників, до яких належать і керівник закладу освіти, є атестація.

Метою даного процесу контролю за діяльністю закладу є:

- найбільш раціональне використання спеціалістів, підвищення ефективності їх праці та відповідальності за доручену справу;

- сприяння подальшому покращенню підбору і вихованню кадрів, підвищення їх ділової кваліфікації;

- посилення матеріальної і моральної зацікавленості працівників;

- забезпечення більш тісного зв’язку заробітної плати з результатами їхньої праці;

- визначення відповідності займаній посаді;

- стимулювання їх професійного та посадового зростання. Вимогами до ділових та особистісних якостей керівника закладу освіти є:

- цілеспрямованість та саморозвиток;

- динамічність та самокритичність;

- управлінська етика;

- прогностичність та аналітичність;

- компетентність;

- креативність, здатність до інноваційного пошуку;

- здатність приймати своєчасне рішення та брати на себе відповідальність за результат діяльності.

Ефективність управлінської діяльності керівника закладу включає стан реалізації його управлінських функцій, основних аспектів та видів діяльності, ступінь їх впливу на результативність освітнього процесу, а саме:

1. Саморозвиток та самовдосконалення керівника у сфері управлінської діяльності.

2. Стратегічне планування базується на положеннях концепції розвитку закладу, висновках аналізу та самоаналізу результатів діяльності.

3. Річне планування формується на стратегічних засадах розвитку закладу.

4. Здійснення моніторингів, аналізу, самооцінювання діяльності закладу.

5. Забезпечення професійного розвитку вчителів, методичного супроводу молодих спеціалістів. 6.Забезпечення функціонування прозорої та зрозумілої системи оцінювання здобувачів освіти.

7. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладу, поширення позитивної інформації про заклад.

8. Створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування у закладі.

9. Забезпечення наявності інформаційних систем у освітньому процесі.

10. Забезпечення якості освіти через взаємодію всіх учасників освітнього процесу.

11. Позитивна оцінка компетентності керівника з боку працівників, здобувачів освіти та ї їх батьків.

Кiлькiсть переглядiв: 30

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.